2014. augusztus 5., kedd

Jamie takarékos kajái


Teljesen véletlenül futottam bele ebbe a műsorba a TV Paprikán ma délelőtt és persze egyből odaszegezett a tévé elé :)
A műsorban először egy átlagos családnál volt, akiket arról kérdezett Jamie, hogy milyen élelmiszereket szoktak kidobni, mire jött a válasz: salátát, zöldségeket, gyümölcsöket. ( sajnos én is épp tegnap dobtam ki egy fél fej salátát, mert már megfonnyadt)
Jamie megmutatta, hogyan lehet meghosszabbítani a saláta tárolását  és készíthetjük el a saját salátakeverékünket, ami kb. a felébe kerül, mint a bolti zacskós változatok.
Egyből a vásárlás után hazaérve engedjük tele a mosogatót vízzel. Ebbe tépkedjük bele levelenként a salátát. Hagyjuk 10 percig ázni, így a homok és egyéb szennyeződés lejön róla és kicsit magához tér a sali. Ő szeletelt még hozzá retket és sárgarépát is nagyon vékonyra vágva. Miután letelt a 10 perc salátacentrifugán kiszárította a saláta keveréket. A hűtő zöldségtartó fiókjába tett egy konyharuhát, arra halmozta a saláta keveréket és a tetejét is bebugyolálta a konyharuhával. Szerinte így 5 napig is friss marad a salátánk, mindig csak annyit vegyünk ki , amennyit éppen meg fogunk enni.

Aztán az olcsó húsokról beszélt egy hentes, hogy nem kell mindig a legdágábbat megvenni,pl:  steaknek jó a marha hasaalja is.

Végül mutatott egy kínai ételt: édes-savanyú szószos halpogácsát. Leírtam a receptjét, ha valaki kéri, szóljon:)

Jamie általános tanácsai a takarékosságra a konyhában a következők:
  • Vásárolj okosan!
  • Használd fel a maradékot!
  • Tárolj okosan!
  • Főzz otthon: olcsóbb, finomabb, egészségesebb! 
Azt hiszem jó lesz megfogadni a tanácsait:)

Aki jól tud angolul, annak ajánlom Jamie oldalát: www.savewithjamie.com 


2 megjegyzés:

  1. Szia, én is láttam, és kerestem a neten, de nem találtam a receptet. Szívesen venném, ha átküldenéd.

    Köszi,

    cserno@gmail.com

    VálaszTörlés