2014. szeptember 16., kedd

Add el a lomjaidat!


Mivel hetek óta ezzel foglalkozom, gondoltam megérdemel egy külön postot a lomtalanítás és az abból bejövő jövedelem is.
Nálam a nagy rendrakás a nyári szünet utolsó hetében kezdődött el. Akkor még csak a gyerekek ruhásszekrényére és a játékaira korlátozódott. Már ebből is rengeteg cucc jött össze, ami számunkra felesleges. Aztán ahogy teltek a napok, úgy haladtam tovább a lakásban és most már elég jól állok. Még maradt 1-2 szekrény, amiben rendet kell raknom, de nem vészes.

Betartom azt az aranyszabályt, hogy amit már 1 éve nem használtam, rá se néztem, eszembe sem jutott, hogy van a lakásban, az gondolkodás nélkül ment a lomok közé. A ruháknál ez a szabály jól működik, de a könyveknél azért elgondolkoztam. Végül úgy döntöttem, hogy azok a könyvek, amik nem tetszettek, vagy azok a szakácskönyvek, amikből soha nem főztem semmit, pedig 4-5 éve megvannak, azok is mind a lomok közé kerültek.
Végül ott álltam, hogy  kiválogattam 2 szatyornyi játékot, 1 nagy szatyornyi cipőt, 5 nagy szatyornyi kinőtt gyerekruhát, 1 nagy szatyornyi könyvet és még 1 nagy szatyornyi vegyes mindenfélét.
De mit csináljak vele? A lakásban nem maradhat felkiáltással kivittem az erkélyre :)
Szuper jó érzés volt a rendezett szekrényekbe benyúlni. Végre levegősen voltak a játékok is a gyerekszobában. Nem borult le a polcról a rengeteg plüss játék, kicsit őket is megritkítottam:)
Úgy döntöttem, hogy adok magamnak és a lomjaimnak 1 hónapot, hogy mindennek új gazdát találjak:) Szeptember 30-ig árulom őket a Teszveszen és a Vaterán, ami meg megmarad azt eldöntöttem, hogy elajándékozom. A gyerekruhák mennek a védőnőnek, ő tudja kinek kell a kerületben. A könyveket beadom a könyvtárba. A játékok, mesekönyvek pedig a kislányom óvodájába kerül majd.
Most kérdezhetnéd, hogy miért nem adományozom el egyből az egészet, de bevallom így iskolakezdés után jól jön ez a kis talált pénz. És nem is olyan kevés, hisz már 21.600 Ft-t kerestem 2 hét alatt!

Hogy csinálom?
- először is kiválogatok mindent ami már nem kell
- eladni csak azt szoktam, amit én magam is szívesen megvennék, tehát foltos, szakadt, kifakult ruhákat nem adok el. Ahogy szakadt vagy firkás mesekönyvet sem. Játékot is csak ha hiánytalanul meg van mindene és jól működik. Nálam ezek alapszabályok.
- mindent lefényképezek, több képet is csinálok a dolgokról
- mindent lemérek, egy részt gondolok itt a ruhák magasságára, szélességére, és a termék súlyát is, mert ez határozza meg a postaköltséget
- mivel kevés az időm, főleg este töltögetem fel, amikor már kidőlt a család. Napi 10 terméket szoktam feltölteni. Ez nem túl sok, nem fárasztó, de így azért lehet haladni.
- a leírásban minden fontosat beleírok: méreteket, márkát, tulajdonságot.
- megadok kikiáltási árat és fix árat is, ami 100-200 Ft-al több, így akinek sürgős egyből megveheti
- megadom a postaköltséget Ft-ra pontosan
- ha sikerült eladnom valamit, minél előbb felveszem a vevővel a kapcsolatot.
- igyekszem gyorsan lerendezni az átadást vagy a postázást.

Mindenkit csak biztatni tudok, hogy próbálja ki az aukciózást, veszteni valója nincs, hisz a legtöbb helyen ingyenes a feltöltés. Sikeres eladás után kell fizetni némi jutalékot, de nem sokat.

Nekem a Teszvesz és a Vatera oldalakon futnak a hirdetéseim, mert ezek régi megbízható oldalak. Itt a tagokról eltudod olvasni a véleményeket, tudod, hogy kivel üzletelsz. De rengeteg más oldalon is hirdethetsz, ezt már neked kell kitapasztalnod:)

Mire vársz még? Add el Te is a lomjaidat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése