2012. szeptember 28., péntek

Számadás

Eltelt a szeptember és én semmilyen spórolásról nem tudtam írni nektek, sőt, inkább csak úsztam az árral.
Akinek vannak gyerekei az tudja, hogy ez a december utáni legvacakabb hónap anyagilag. Rengeteg kiadásunk volt: tanfolyamok a gyerekeknek, az oviban a két kisebb gyerkőcünknek csoportpénz, papírpénz, almaszüreten is jártak 1500 Ft/ gyerkőc költségen. A suliban is osztálypénzt szedtek, a lányom elkezdte a szolfézst és a furulyát, ez is fizetős persze. A váltócipője az első hét után feladta és újat kellett vennünk. Szóval csak jöttek a kiadások véget nem érően.
Szerencsére nekünk a hó vége ma van, ma kapott fizetést a férjem, így fellélegezhetünk. De aztán ahogy megírtam a költségvetést októberre már csak sóhajtoztam. Októberben két szülinap is lesz a családunkban. Az Apeh is kiküldött egy kedves levélkét, hogy fizessek be 20 ezer Ft késedelmi kamatot. És tudom mindenki utálja ezt hallani, de 3 hónap múlva karácsony. Nekünk a november, december tele van szülinapokkal, mind a 3 gyerkőcünknek szülinapja lesz, plusz még pár rokonnak, szóval arra is kell tartalékolni és a karácsonyra is.

Eldöntöttem, hogy magasabb fokozatra kapcsolok a spórolás terén. 

Az első lépés, hogy hét közben nincs vásárlás. Megvettem ma mindent a hétre, ami kellhet. Megírtam a menü tervemet is, így nem érhet meglepetés. Kenyeret majd hoz a férjem a melóhelye melletti pékségből. Ő nem szokott elcsábulni. Nem úgy, mint én, hogy lemegyek a Coop-ba kenyérért és berakok még vagy 5 dolgot, hogy de jó, most akciós! felkiáltással, meg hogy úgy sincs otthon, pont elfogyott.

A második lépés, hogy megpróbálok ebben a hónapban kizárólag abból főzni ami itthon van. Hajlamos vagyok rá, hogy raktározom a dolgokat. Még Apám súlykolta belém, hogy lányom legyen mindig otthon 2-3 heti vésztartalékod élelmiszerből. Hát nekem van, de minek. Csak áll benne a pénz. Majd most feléljük.

A harmadik lépés, hogy az összes kinőtt, megint gyerekruhát, játékot stb. eladom a bababörzén vagy a neten. Reményeim szerint ebből is bejön majd valamennyi pénz, amit elrakok a karácsonyi kiadásokra. És fel is szabadul egy csomó hely:)


A negyedik lépés, hogy még jobban figyelek, hogy a gyerekek lekapcsolják-e a villanyt, elzárjál-e a vizet. Sok kicsi sokra megy alapon....



Az ötödik lépés pedig, hogy be kell tartanom a költségvetésben leírt dolgokat. Hajlamos vagyok rá, hogy túl költekezem és pl. valamelyik számlát elkezdem tologatni, hogy ó, ráér az majd jövő hónapban. És mindig így kezdődnek a bajok. Most is volt 1-2 elmaradásunk, amiket ma rendeztem. Hogy októberben ilyesmi ne történhessen meg, már most beállítottam a netbankban az átutalásokat azoknak a szolgáltatóknak, akik már kiküldték a csekket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése