2012. szeptember 4., kedd

Kenyérsütés egyszerűen

A kenyérsütésről eddig azt gondoltam, hogy nagyon bonyolult dolog, így nem is nagyon próbálkoztam vele. 1-2 éve kaptam egy kenyérsütőgépet karácsonyra, de elég lehangoló volt az eredmény, inkább a gépet csak dagasztásra, kelesztésre használom. Aztán a gasztro blogokon ráakadtam a dagasztás nélküli kenyérre, ami nagy kedvenc lett nálunk. Az íze, állaga isteni, elkészíteni pedig pofon egyszerű. Igaz, ez nem egy gyorsan elkészülő kenyér, de engem nem zavar.


Dagasztás nélküli kenyér
Hozzávalók: 7,2 dl liszt,  3,6 dl víz,1,5 tk só, 1 és 1/4 teáskanál szárított élesztő.
Elkészítése: Összekevertem a hozzávalókat és a letakart tálat egész éjjel pihentettem (10-12 órát). Ezután másnap egy konyharuhát beszórtam liszttel, erre ráborítottam a ragacsos tésztát, behajtogattam, ahogy a videón látni és pihentettem még 1 órát. Eközben a sütőt 250 fokra melegítettem, benne a jénai tállal, amiben majd sütni terveztem a kenyeret. Amikor már kellően meleg volt a sütő betettem a tálba a tésztát, a hajtott felével felfele, és először lefedve sütöttem 30 percig, utána fedő nélkül még 20 percet. Nekem ennyi idő alatt szép ropogós kérgű, belül jó tömör kenyerem lett.
 Ajánlom mindenkinek, hogy mielőtt nekiállna sütni, nézze meg a videót is, hogy lássa kb. milyen állagúnak kell lennie a tésztának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése