2013. október 9., szerda

Vásárlási 1x1

Ebben a hónapban is megírtam a havi költségvetésünket, mint mindig. És mivel pár hónap múlva itt a karácsony, ideje elkezdenem arra is félretenni pénzt. Honnan máshonnan venném el ezt, ha nem a kajapénzből? Eddig sokszor elcsábultam az akcióknak, amiknek az lett a vége, hogy otthon elpakolásnál láttam, hogy az már van itthon. Sokszor elcsábultam az édességeknél, újságoknál. Hát most hoztam pár új szabályt magamnak,amikre nagyon figyelek vásárláskor:


1. Indulás előtt vásárló listát írok. Előtte megírom a heti menütervemet, úgy hogy a már itthon levő alapanyagokat építem be a menübe.
2. Átgondolom, hogy ami itthon van, azokkal helyettesíthető-e valami a listáról. Pl. a hétvégi sütibe kefír helyett, ami nincs itthon belerakhatom a natúr joghurtot, ami viszont van :) már is ezt kihúzhatom a listáról
3. Tényleg meg kell vennem? Nem tudom megcsinálni? ez jutott eszembe valamelyik nap a Lidl-ben a nudlik előtt állva, aztán dobtam is vissza, hisz van egy jó kis receptem hozzá, majd megcsinálom. Persze több idő, mint kivenni a mélyhűtőből, de sokkal olcsóbb és finomabb is a házi készítésű.
4. Árösszehasonlítás! Na ezt a lépést sem szabad kihagynom indulás előtt! Ezen a héten vasárnaptól pl. a csirkemell a Lidl-ben lesz akciós 1299Ft/kg áron, míg pont tegnap néztem a Sparban ugyanez 1899Ft/kg!! 600 Ft-ért már igazán megéri elmenni a másik boltig:) (A jövő heti bevásárlást vasárnapra halasztom)
5. Maradékhasznosítás! Nem dobunk ki semmit! Én a menütervemet rugalmasan kezelem. Ha valamiből sokat főztem, másnap boldogan megeszem a maradékot, vagy vacsorára odaadom a gyerekeknek. Nincs ezzel gondom.
6. A heti 1x vásárlás tényleg heti 1x-i vásárlást jelent!A profi spórolósok, mint a kedvenc bloggerem
is, azt írja erről, hogy a hét többi napján nincs boltba menés! Nyilván kenyérért az ember elsétál 1-2 naponta a boltba, de ilyenkor ki kell bírni, hogy semmi mást nem veszel..... nagyon nehéz, de nagyon hasznos tanács! Bevallom én is sokszor csak kenyérért megyek le és mégis 2ezer Ft-t fizetek, mert menet közben ezt is megkívánom, azt meg jó lenne kipróbálni, ez meg éppen elfogyóban van. Szóval ezzel le kell állnom!
7. Nincs elcsábulás! 

Ti mire figyeltek vásárláskor? Van valami szuper tippetek?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése