2013. október 3., csütörtök

Maradéktalanul


Maradéktalanul a címe annak a könyvnek, amit mostanában előszeretettel lapozgatok.
Ugyanis nem szeretek ételt kidobni. Ami olyan azt lefagyasztom. A főtt ételeket próbálom odaadni vacsorára valamelyik családtagnak. Néha vicces, hogy mindenki mást eszik, de én meg örülök, hogy semmit nem kellett kidobni és a maradékok is elfogynak a hűtőből.
A gyümölcsökből,ha nagyon nem eszik meg, kompótot vagy gyümölcsturmixot csinálok. Ha nagyon sok van, akkor lekvárt főzök. 
A felvágottakat pizzára pakolom feltétnek és érdekes módon, azon megeszik:)
A maradék tésztából szoktam készíteni pozsonyi kockát, a maradék rizsből ropogós gombócokat , a maradék krumplipüréből pedig krumplis pogácsát.

Bevásárlás előtt is először kipakolok mindent a hűtőből, szekrényekből, hogy semmit ne vegyek feleslegesen. Én nem osztom azt a nézetet, hogy nem baj, ha több van otthon, majd el fogy! ,ahogy Anyósom szokta mondani. Szerintem az kidobott pénz.

Találtam egy oldalt: Esélyt az Ételnek a címe, melyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület hozott létre. Az oldal fő témája a maradék ételek felhasználása. A rengeteg hasznos tanácson túl, van egy receptkereső is benne, amibe,ha beírod milyen alapanyagod van otthon, kikeresi a megfelelő receptet, amit azokból el tudsz készíteni. Szerintem én gyakran fogom az oldalt látogatni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése