2012. június 4., hétfő

Tudod mennyi áramot fogyasztanak a háztartási berendezéseid?

Én nem tudom. Csak fizetem havonta az áramszámlát és szörnyülködök, hogy mennyi.
Most viszont a kezembe veszem az irányítást:)
Vettem tegnap a Lidl-ben egy energia fogyasztásmérőt.

2800 Ft volt, tudom nem olcsó, de szerintem vissza fogja hozni az árát.
Így végre megtudom melyik háztartási eszközünk mennyit fogyaszt. Melyik az amelyik zabálja az áramot és ideje lenne lecserélni. Szóval ebben a hónapban ezzel a kütyüvel fogok méricskélni mindenfelé a lakásban.   

És hogy mivel lehetne áramot spórolni? Összeírtam pár jó tanácsot:
  •  a nem használat készülékeket kapcsoljuk ki (a stand-by állapot is fogyaszt áramot)
  •  az égőket cseréljük le energiatakarékos változatra, vagy kisebb teljesítményűre
  •  válasszunk energiatakarékos háztartási gépeket (energiabesorolási osztály: A+, A, B ajánlott)
  •  a modern sütők már nem igénylik az előmelegítést, a főzőlapot kapcsoljuk ki időben
  •  kapcsoljuk le a világítást olyan helyiségekben, ahol nem tartózkodunk, ezt a gyerekeknek is tanítsuk meg. 
  •  a hűtőszekrényt ne nyitogassuk feleslegesen, ne hagyjuk rövid időre se nyitva
  •  a régi áramnyelő készülékeket, háztartási gépeket érdemesebb mielőbb újra cserélni.
  • feleslegesen, háttérzajnak ne menjen a tv
  • számítógépet, nyomtatót kapcsoljuk ki, ha nem használjuk
  • a hűtés gyakran több energiát fogyaszt, mint a fűtés. Megfelelő árnyékolással minimálisra csökkenthető a légkondicionálók üzemidejét.
  • húzzuk ki a telefontöltőt! A töltő akkor is fogyaszt áramot, amikor nincs rádugva a telefon.
  •  Ne hagyjuk jégbe fagyva a fagyasztót! A lejegesedett hűtőszekrény többszörösét fogyasztja a készülék normál energiaigényének, ezért rendszeresen le kell olvasztani a fagyasztót!
  •  Hagyd szabadon és tartsd tisztán a hűtő szellőzőnyílását! A túlmunkára kényszerített hűtőszekrény a kívánatosnál jóval több energiát fogyaszt.
  •  Olyan hőmérsékletre állítsuk a bojlert, aminél nem kell hideg vízzel hígítani a meleget. Az ideális hőfok körülbelül 60 Celsius-fok.


További tippek az Elmű oldalán találhatók.

2 megjegyzés:

  1. Na erről a főzőlapról mindig elfeledkezem, nem hiába, kezdő háziasszony vagyok:P De igyekszem odafigyelni rá, hogy a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon (azaz az áramspórolás miatt ne kapcsoljam ki idő előtt a félig megsült hús alatt a főzőlapot:)
    De a többi dolgot nagyjából be tudom tartani. Meg belenézegettem az ELMŰ-s tanácsokba, és némi kutakodás után olyat is találtam, hogy ha időben befizetem a számlákat, akkor kuponcsomagot kapok:) Igaz az elsőről lekéstem, de mostmár figyelek a határidőkre és várom a kuponokat! :) Bár tudom ez nem kapcsolódik szorosan az áramspóroláshoz, de szerintem kuponokkal is sokat lehet faragni kiadásinkból.

    VálaszTörlés
  2. Szia Ainer! Örülök, hogy írtál:)
    Erről az Elmű-s kuponról még nem hallottam, jó hogy írtad! Utánanézek, hogy lehet megkapni és mire jók a kuponok.

    VálaszTörlés