2014. február 18., kedd

Újra itt


Hosszabb kihagyás után újra itt vagyok.
Sajnos még mindig nem nyertünk a lottón, így bevallom még mindig aktuális téma nálam ez a spórolás. Decemberben a karácsony miatt teljesen elcsúsztam anyagilag. A január is mély pont volt anyagilag, mert a lányomnak új szemüveg kellett és allergia vizsgálatra is elvittem, egy fizetős helyre, mert nem akartam kivárni a 3 hónapos várakozási időt a kórházban. Szóval erre a két tételre el is ment 30 ezer Ft, ami nem volt betervezve. Mi másból fizettem volna, mint hogy pár csekket eltoltam februárra. És már itt is vagyunk februárnál. Befizettem minden csekket, de így meg alig maradt kaja pénzünk. Még jó, hogy ez rövid hónap:)

És hogy miért mesélem el? Mert ez jól példázza, hogy mi történik, ha nem tervezünk előre. Homokba dugtam a fejemet, majd lesz valami alapon, és lett is, jó nagy baj, amit csak magamnak köszönhetek.

Most újra elővettem a tervezőket. Akármennyire is unalmas dolog és sok időbe telik, bizony meg kell tervezni az anyagiakat. Minden nap írom újra a háztartási naplóba a kiadást-bevételt. Erre a hétre már megterveztem a menüt, csupa olyan dologból, ami itthon van. És már  előre is gondolkozok, hogy milyen nagyobb kiadások lesznek még az évben: húsvét, kocsi javíttatás, nyaralás, szeptemberi suli kezdés 2 gyerkőcnek, közben jó pár szülinap és névnap, aztán lesz újra karácsony is. Ez mind-mind extra kiadás, amit ki kell gazdálkodni.

Kíváncsi vagyok, hogy Ti hogy csináljátok? Ki mennyire tervez előre?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése