2012. október 8., hétfő

Puha joghurtos zsemle

Az előző hónapokat átnézve észrevettem valami megdöbbentő dolgot: szinte minden nap vettem valamit a boltban. Egy hónapban talán 1-2 nap volt csak, amikor nem vettem semmit. Ezt a hibát elkerülendő, ebben a hónapban nagyon figyelek a vásárlásoknál. A fő feladat, hogy az itthoni alapanyagokból főzzek és csak azokhoz vegyek friss dolgokat. 
Meg van az a rossz szokásom, hogy leugrok a boltba csak 1 kiló kenyérért, aztán a pénztárnál csak pislogok, hogy mennyit fizettem, mert a sorok között haladva, akaratlanul is berakok ezt-azt, hogy jó lesz az még, meg úgy is akciós..... 
Szóval a múlt héten, hogy elkerüljem a felesleges kiadásokat, többször is sütöttem kenyeret és találtam Tücsök Bogár konyhájában egy zsemle receptet, azt is kipróbáltam és óriási sikere volt a gyerkőcöknél. 
Én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy süssön otthon kenyeret vagy pékárut. Amellett, hogy spórolsz vele, szuper érzés a saját készítésű kenyeret, zsemlét enni:)


 Puha joghurtos zsemle
Hozzávalók :

50 dkg liszt ( bármilyen jó , én most búzafinom lisztet használtam )
2,5 dkg élesztő
3 ek méz
2 dl meleg víz
2 dl görög joghurt
1 ek olíva olaj
1,5 tk só

Elkészítés :
A lisztet a dagasztó tálba teszem . A közepén kis fészket alakítok ki . Belekanalazom a mézet . Rámorzsolom az élesztőt . Felöntöm egy kevés meleg vízzel és hagyom , hogy felfusson ( 15 perc ) . Hozzáadom a többi hozzávalót és jól kidagasztom . Meleg helyen egy órán át kelesztem . Lisztezett munka felületen átgyúrom . Ez szintén egy kicsit lágyabb tészta , úgyhogy bőven alá kell lisztezni ! 12 részre osztom . Kialakítom a zsemle formákat . Sütőlapos lemezre helyezem és további 30 percet kelesztem .200 fokos sütőben addig sütöm , amíg a teteje aranybarna színűvé nem válik 20-25 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése