2012. március 1., csütörtök

Havi költségvetés


Itt a hónap eleje, ideje átgondolni az e havi költségvetést.A cél, hogy betartsuk az aranyszabályt, miszerint: Költs kevesebbet, mint amennyit keresel! Tóth András pénzügyi tanácsadó blogján olvastam, aki pontosan megfogalmazta a lényeget, hogy mit is kéne csinálnunk.
Mert hát ezt szeretném elérni, hogy minden hónapban valamennyit félre tudjunk tenni. Tudom ő a bevételek 10%-t írja, hogy tegyük félre a tartalékunkba, de én már kevesebbel is megelégednék.
Szóval elő az excel táblázatot. Írjuk bele tételesen a bevételeket, a kiadásokat. Ne hagyjuk ki a szülinapokat sem, a 3 havonta érkező biztosítási számlák havi  részletét sem, hisz jobb kis összegekben félretenni rá, mint negyedévente elúszni a költségvetésünkkel a nagy összegek miatt. Szóval írjunk be mindent, aztán nézzük meg, mi marad a végén. Ha pozitív számot látsz, az jó, azt tudod félretenni. Ha negatív, akkor gondold át az egészet újra, és húzz ki pár tételt.
Az én költségvetéstervező excelemet itt tudjátok megnézni.

Én a háztartásra, élelmiszerre szánt összeget csökkentettem ebben a hónapban, és a gyerekek különórái közül 2-t is kihúztam ( persze előbb megbeszéltem a gyerekekkel, hogy ők mit szólnak ehhez).
Így most elég optimistán nézek a hónap elé, de majd meglátjuk, hogy alakul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése